מנוי לאוצר הקורסים וההרצאות של משה שרון

כל הקורסים השווים במחיר מצחיק

הרשמה ומנוי – בטופס אחד פשוט ומהיר!

ריכזנו עבורכם את כל הקורסים במקום אחד, פתחנו את השיעור הראשון כדי שתוכלו להחליט אם הוא מעניין אתכם, תוכלו לצפות או להאזין בזמן שלכם, מהפלאפון או מהמחשב, בלי תלות במקום וזמן. סידרנו לכם מחיר שווה באמת, נוח לכל כיס ולא מכביד. ₪47 לחודש או ₪67 במקום אלפי שקלים. תמיד אפשר לבטל..

מחכים לכם

מה הזמן מסמן לי?

כאן תוכלו למצוא הרצאות ומאמרים על פרשת השבוע ועל החג הקרוב הבא עלינו לטובה

פרשת תולדות

חשוון

למה אתם סותמים את הבאר? פרשת תולדות מספרת על המאבק שמתחולל בבטנה של רבקה בין 2 התאומים, יעקב ועשו, מאבק שמתנהל עד ימינו. מה מסמלים "יעקב" ו"עשו" בפנימיות האדם? מדוע רבקה ויעקב "מרמים" את יצחק? מדוע יצחק אוהב דווקא את עשו ורוצה לברך אותו? על זאת ועוד – בשיעור המוקלט המצורף. אבל ברשותכם – הייתי רוצה לעסוק הפעם בסוגיה שרק נראית זניחה: בפרק כו' מספרת לנו התורה על בארות המים שעבדי אברהם חפרו ומהן יצאו מים שהחיו את האיזור כולו. והנה – מסתבר שבגלל קנאה שקנאו הפלשתים על ההצלחה והעושר של יצחק – הם סתמו את הבארות בעפר. "וַיְקַנְאוּ אֹתוֹ, פְּלִשְׁתִּים. וְכָל-הַבְּאֵרֹת, אֲשֶׁר חָפְרוּ עַבְדֵי אָבִיו, בִּימֵי, אַבְרָהָם אָבִיו--סִתְּמוּם פְּלִשְׁתִּים, וַיְמַלְאוּם עָפָר. ואז הוא מחליט לפתוח שוב את מקורות המים הללו: וַיָּשָׁב יִצְחָק וַיַּחְפֹּר אֶת-בְּאֵרֹת הַמַּיִם, אֲשֶׁר חָפְרוּ בִּימֵי אַבְרָהָם אָבִיו, וַיְסַתְּמוּם פְּלִשְׁתִּים, אַחֲרֵי מוֹת אַבְרָהָם; וַיִּקְרָא לָהֶן, שֵׁמוֹת, כַּשֵּׁמֹת, אֲשֶׁר-קָרָא לָהֶן אָבִיו. וַיַּחְפְּרוּ עַבְדֵי-יִצְחָק, בַּנָּחַל; וַיִּמְצְאוּ-שָׁם--בְּאֵר, מַיִם חַיִּים."

חנוכה

חשוון

חגים ביהדות הם אינם טקסי זיכרון - חגים הם חלונות של אנרגיה שמתרחשים בהווה. כותב הרמח"ל "שבשוב תקופת הזמן ההוא (של החג או המועד) יאיר עלינו אור מעין האור שהאיר אז, ותחודש בנו תולדת אותו התיקון"

הספרים של משה שרון

קליפות הנפש | יום ליום | העולם לא יכול להתקיים בלעדיך | עשרה נכנסו לפרד"ס | זוגות זוגות | אחי אהרן ואמא בהריון | נפלאות הכעס | הנסיך קוקוריקו | אייכה

הציטוט היומי - מתוך הספר יום ליום

כ"ה חשוון תשפ"ו

כִּי יִשְֹרָאֵל הֵם עֶצֶם הַטּוֹב וְהֵם רְחוֹקִים מִן הָרַע בְּתַכְלִית הָרִחוּק בְּשָׁרְשָׁם, וְעַל כֵּן אֵין לְהַסִּטְרָא אָחֳרָא שׁוּם אֲחִיזָה וְשַׁיָּכוּת לְפַתּוֹת אֶחָד מִיִּשְֹרָאֵל, חַס וְשָׁלוֹם, כִּי אִם עַל יְדי כֹּחַ הַמְדַּמֶּה. וְעִקַּר מִכְשׁוֹל הָאָדָם, חַס וְשָׁלוֹם, הוּא רַק עַל יְדֵי כֹּחַ הַמְדַמֶּה, שֶׁהוּא הַסִּטְרָא אָחֳרָא שֶׁהוּא מַטְעֶה אֶת הָאָדָם וּמְדַמֶּה לוֹ דָּבָר לְדָבָר וּמוֹלִיכוֹם מִמַּחֲשָׁבָה לְמַחֲשָׁבָה וּמִמַּחֲשָׁבָה לְמַחֲשָׁבָה עַד שֶׁמְּבִיאוֹ לִידֵי הִרְהוּר, חַס וְשָׁלוֹם, וְכֵן לְכָל אֶחָד וְאֶחָד לְמַה שֶּׁמְּבִיאוֹ, רַחֲמָנָא לִצְלָן.

רבי נתן | ספר ליקוטי הלכות י' - הלכות חקות העכו"ם הלכה ב